تظاهرات مشترک نهضت فراگیر و حزب چپ آلمان به دفاع از پرویز کامبخش
مشعل مشعل

به تاریخ 23 جولای سال روان تظاهرات وسیع به پشتیبانی از پرویز کامبخش روزنامه نگار بیست و سه سالۀ افغان به اشتراک هموندان نهضت فراگیر دموکراسی و ترقی افغانستان، هواخواهان نهضت و حزب چپ آلمان در شهر برلین آلمان راه اندازی گردید. درين تظاهرات حکم اعدام غیر قانونی پرویز کامبخش که به تاریخ 23 جنوری 2008 از سوی دادگاه ابتدایی ولایت بلخ صادر گردید،و از آن زمان کامبخش در حبس و حالت بی سرنوشتی که  باعث بروز بیماریهای روانی و جسمی در او شده است، به سر میبردبه شدت تقبيح گرديد.

در اين گردهمايي رفیق سید عسکرنجم مسوول شورای ایالت برلین شورای سراسری آلمان نهضت فراگیر دموکراسی و ترقی افغانستان و آقای Tillmann از حزب چپ آلمان سخنرانی نمودند.

مظاهره کننده گان به ساعت 10 صبح در نزدیک دروازۀ برلین تجمع نموده و به راه پیمایی آغاز نمودند. آنها شعار هایی را به زبانهای دری، پشتو، آلمانی و انگلیسی و تصاویر بزرگ از پرویز کامبخش و پرده های سیاه، چوبۀ دار و آدمکی حلق آویز که جریانات را در رابطه به بازداشت غیرقانونی پرویز کامبخش و نقض آزادی بیان سمبول ساز بوده اند، با خویش حمل مینمودند. همچنان گزارشگران و روزنامه نگاران از سیمای باختر، دویچی ویللی، صدای آزادی و اوفنر کانال ( تلویزیون آزاد )در آن جا حضور داشتند که گزارشهایی را تهیه نمودند.

آقای تیلل من، نمایندۀ حزب چپ آلمان در ضمن که به دفاع از پرویز کامبخش پرداختند، پیرامون اوضاع جاری در افغانستان نیز صحبت نمود. همچنان خانم Eva Luterاز حزب چپ آلمان صحبت نمود. مظاهره به ساعت دوازده و نیم چاشت با صدور قطعنامه به پایان رسید.


August 3rd, 2008


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها